«اگر کی‌روش نبود شما می‌توانستید صعود کنید»

برانکو با حرف های تند پیشنهاد ایران را تکذیب کرد

نقدی به انتقادات اخیر سرمربی پیشین تیم ملی

این ترکیب برنده نیست آقای اسکوچیچ!

چه در روزهای حضور تیم‌ملی در جام‌جهانی و چه این روزها که تیم‌ملی کشورمان از جام‌جهانی حذف شده، مصاحبه‌های یک نفر در صدر اخبار بود؛  دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبال ایران که گویا در این چند وقت اخیر مسئولیت خطیری به‌جز تخریب تیم‌ملی و بازیکنانش ندارد. البته این مصاحبه‌ها اکثرا با رسانه‌هایی انجام می‌شود که مخالف حضور کی‌روش بودند و هستند و همیشه درصدد حمایت از حضور اسکوچیچ در تیم‌ملی بودند. با این حال کسی منکر این حقیقت نیست که آنچه با اسکوچیچ رفتار شد، بد بود و او پایان بدی در تیم‌ملی داشت اما کسی فراموش نکرده که شخصیت او هم ترکیب برنده‌ای برای صعود نبود که حالا او را به جایگاه تخریب تیم‌ملی برساند!
کد خبر: ۱۳۹۰۲۵۱
نویسنده یگانه عصاری - گروه ورزش

از دعوا و قهر تا صبحانه نخوردن!
بهمن‌ ۱۳۹۸ دراگان اسکوچیچ ناگهان تصمیم به ترک تیم صنعت نفت آبادان گرفت و در شرایطی که بلیت خروج از کشور را در دست داشت، با یک تماس سرمربی تیم‌ملی ایران شد! اسکوچیچ هدایت تیم متلاشی شده ویلموتس را قبول کرد و بعدها به سبب این انتخاب، بر سر ما منت‌های بسیاری گذاشت! با این حال اسکوچیچ در جایگاه یک سرمربی هرگز نتوانست کاریزماتیک باشد و طوری رفتار کند که بازیکنان از او حساب ببرند. او حتی تصمیم‌های بچگانه‌ای هم داشت که شرایط را بحرانی‌تر کرد. از مصاحبه‌اش که بازیکنان ایرانی تاکتیک‌پذیر نیستند(هرچند اعلام کرد که آن مصاحبه که باعث جنجالش با طارمی شد اشتباه ترجمه شده بود) تا تصمیم جنجالی اختیاری اعلام کردن خوردن صبحانه که باعث شد بازیکنان تا صبح بیدار بمانند و مافیا بازی کنند! نبود کاریزما در او و شروع مصاحبه‌های عجیب و غریبش باعث دودستگی در تیم‌ملی شد. بازیکنان علنا دو دسته شده بودند و در آستانه مهم‌ترین اتفاق فوتبالی، تیم‌ملی در بحران شدید قرار داشت. او البته پس از برکناری‌اش هم اعلام کرد که از حدود 10تیم پیشنهاد دارد و با تکیه بر این شایعات شدیدترین مصاحبه‌ها را علیه تیم‌ملی و بازیکنانش انجام داد.
   
 اخلاق را باقی بگذار آقای اسکوچیچ
هیچ‌کس منکر پایان بد و زشت فدراسیون ایران با اسکوچیچ نیست. او باید با احترام بدرقه می‌شد تا ذهنیت بدی نداشته باشد. کسی هم منکر ترکیب بد کی‌روش و عملکرد او در جام‌جهانی نیست. اصلا او و چند نفر از بازیکنان تیم‌ملی هم بد! آنها هم اشتباه داشتند و بد بودند همان طور که بارها از آن نوشتیم اما آقای اسکوچیچ! شما هیچ جور در جام‌جهانی موفق نمی‌شدید؛ وقتی برای پسران خودتان موفقیت نمی‌خواستید؛ وقتی از هر تریبونی برای تخریب تیم‌ملی استفاده می‌کنید؛ وقتی کاریزمای لازم برای رهبری یک تیم را ندارید؛ وقتی اخلاق را زیر پا می‌گذارید تا به هر نحوی در تیترها باقی بمانید؛ این قرارمان نبود آقای اسکوچیچ.

منبع:‌ ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها